Silniční sůl koroduje spodek vašeho automobilu. Sůl se dostává i za těsnění a rozežírá vůz zevnitř ven. Nové auto zvládne maximálně pět zim, pokud se o něj v zimě nebudete speciálně starat. Můžete omývat každý týden z auta sůl, případně můžete aplikovat mastný nátěr na spodní části vozu. Omývat ho je potřeba na takovém místě, kde voda na autě hned nezmrzne, například v garáži. Pokud si všimnete menšího množství rzi, můžete ji obrousit pískem a přestříkat. Rez může napadnout i nouzový zámek centrálního zamykání auta.
Centrální zamykání se v zimě také často porouchává. Elektrické části auta jsou totiž vystavovány vlhkosti a mrazu, a proto častěji selhávají. Centrálnímu zamykání pomůže, když auto nepřijde o zdroj energie, je potřeba tedy dávat pozor na stav baterie. Je vhodné auto nastartovat každý den, i když nemáte v plánu řídit a za jízdy zbytečné netopit. Problém centrálního zamykání bývá spíše v baterii než v elektrických rozvodech. Baterie dělá problémy v zimě často. Častější používání klimatizace k vytápění, častější používání světel, teploty pod nulou, to vše vybíjí baterii více, než byste čekali, nemluvě o vyhřívání sedadel, vyhřívání volantu, čelního okna a tak dále. Vybitá baterie je jedna z nejčastějších důvodů výjezdu technika k autu. Řešením ale není vypnutí klimatizace auta na podzim a zapnutí na jaře. Občas je klimatizaci vhodné pustit, provětrat ventilační soustavu a předejít zatuhnutí mechanických části ventilace.
Tak jako tak, pokud jste se o vaše auto nestarali, bude lepší ho vzít za automechanikem. Rzi a poškození od soli pod těsněním si jen tak nevšimnete. Čím dřív auto dáte zkontrolovat do servisu, tím bude poškození a cena oprav menší. Pokud chcete zároveň zkontrolovat centrální zamykání auta, bude potřeba kvalifikovaný autoelektrikář. V Ústeckém kraji můžete oslovit autoelektroservis a autoservis Jindřicha Kaldy, který zvládá vše od centrálního zamykání, přes alarmy, autorádia i denní svícení auta až po všechny různé mechanické i elektro opravy.