Home staging usnadní prodej a zvyší cenu Vaší nemovitosti

Home staging usnadní prodej a zvyší cenu Vaší nemovitosti

Dnes je čím dál více populární skupovat byty a nemovitosti a následně je prodávat za vyšší cenu.

Každý realitní agent nebo developer ví, že pro prodej nemovitosti není potřeba jen moderní stavby s okny na jih a západ. Ke každému prodeji je potřeba přistupovat s marketingovým myšlením a u prodeje nemovitostí to není výjimka. Jádro je už v tom, jak nemovitosti zařídíte, jakou atmosférou bude dýchat a v neposlední řadě i jak ji nafotíte.

Zkrátka – dobrý home staging může být velkým pomocníkem při prodeji nemovitosti za tu správnou cenu. V dnešním článku se podíváme, o co se vlastně jedná, jak k němu přistupovat a zda nám opravdu může v prodeji pomoci.

Co je to home staging?

Koncept home staging do Evropy přišel ze Spojených států a stává se stále rychleji populárním i u nás v České republice. Pochází z anglických slovíček “home” (=domov) a “stage” (=naaranžovat). Logicky jde tedy o zkrášlení domu tak, aby v potenciálním zájemci o koupi domu nebo bytu vyvolal pocit, že právě toto je jeho vysněný domov, ve kterém si může plnit své sny a kvalitně žít.

Jak na home staging

Pokud prodáváte nemovitost a chcete přistoupit k home stagingu, můžete si vybrat ze dvou možností – home staging zařídit sami, nebo si zaplatit profesionála.

V prvním případě Vás to samozřejmě vyjde levněji (relativně), protože za služby nikomu neplatíte. Musíte ovšem počítat s tím, že home staging dokáže zabrat opravdu hodně času a vyžaduje jisté oko pro design a detail.

U konzultéra vás to samozřejmě něco bude stát za jeho služby, ale valná většina přemýšlení bude dána na ramena někoho jiného, než jsou ta vaše. Na druhou stranu se může stát, že s názory svého designéra se neshodnete, nebo se vás bude snažit dotlačit ke koupi drahého nábytku, nebo vymalování všech pokojů drahými barvami.

Home staging ve vašich rukou

Velmi důležité je dbát i na detaily. I malá prasklina ve zdi, neutažený kapající kohoutek a špinavé okno mohou mít neblahý dopad na celkový dojem z vaší, přestože jinak krásné, nemovitosti.

Pokud jde o nábytek, vyvarujte se křiklavým barvám a příliš “přeplácanému” prostředí. Nejlepší je zvolit neutrální barvy a nábytek, který k sobě bude ladit a vyvolá v zájemci pocit domova a klidu.

Zbavit se starých věcí

Pokud se snažíte prodat nemovitost, rozhodně byste neměli nechávat v prostoru starý nábytek nebo koberce a jiné lapače prachu po prarodičích. Dům má vonět novotou a navodit v nás pocit, že právě zde můžeme začít náš nový život. Zašlé tapety by v nás tento pocit pravděpodobně nevyvolaly.

Minimalismus může také pomoci

Minimalismus je velmi oblíbeným stylem dnešní doby a při prodeji nemovitosti může začne pomoci. Pokud totiž prostor příliš zaplníte, nemusí se tak ukázat prostor a možnosti, které dům nabízí.

Novému potenciálnímu majiteli je tak zabráněno přemýšlet, jak by prostor vybavil podle svého vkusu, kam by se co mohlo dát, kde by se dal pověsit ten a jiný obraz a podobně. Přistupujte tedy k vybavení spíše skromným dojmem, ale rovněž z vašeho útulného hnízdečka nedělejte holobyt.

Světlo jako základ úspěchu

Není žádným tajemstvím, že prosvětlené a otevřené prostory s teplými barvami v nás vyvolávají pocit klidu, pohody a bezpečí. Je proto třeba k tomuto faktu přistupovat i v případě home stagingu. Roztáhnout závěsy a pořídit ta správná světla k nasvícení celého prostoru je stejně tak důležité jako pěkný nábytek a dekorace.

Fotografování pro inzerát

Když chcete dům prodat, je samozřejmě nutné podat inzerát. Ten se v dnešní době ve valné většině dává online, ať už na sociální sítě, vaše webové stránky nebo takové stránky, které jsou k inzerátům přimo uzpůsobeny.

K tomu ale samozřejmě nestačí jen popis vaší nemovitosti – kupec chce vidět, jak vlastně nemovitost skutečně vypadá, nebo by vypadat mohla.

Máte dvě možnosti – investovat do kvalitního fotoaparátu a světel, nebo si najmout profesionálního fotografa, který vám s tímto zdánlivě lehkým úkolem pomůže. Je tu totiž potřeba mít opravdu oko pro detail a vědět, co chce zákazník vidět.

AI jako pomocník

Home staging už ovšem nemusí být tak časově a finančně nároční na realizaci. Stále populárnější je využití AI v nejrůznějších oblastech denního fungování a již se využívá i v home stagingu.

Ve virtuálním home stagingu stačí nafotit prostory, které chcete prodat a digitálně přidat nábytek a doplňky. Kupec tak získá představu o tom, jak by dům či byt mohl vypadat a vás to nepřijde téměř na žádné peníze.

Home staging

Zdroje: Deník